Geree.hu - A motorok világa

(Majdnem) minden, amit a motorokról tudni szerettél volna...
www.geree.hu
 GyIK •  Keresés •  Regisztráció •  Belépés 
Pontos idő: 2022.01.29. 06:38

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 330 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 33  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.10. 21:23 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 22:08
Hozzászólások: 580
A létező legnehezebben diagnosztizálható rendszer! Ezt nem én állítom hanem akik 20 éve ezzel foglalkoznak. Ötletelhetünk, de csak a mérés fog segíteni. Érd Rózsa utca telefon 06305988006


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.10. 21:51 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Szabka írta:
Kérdesem szerintem egyértelmű, mi lehet a hiba? :)


Szóval, ez egy korai "A6-os". Ilyen fiatal autóval még nem találkoztam..... ;)
Mivel motorkódot nem írtál, csak sejteni tudom, hogy egy KE-III Jetronic (Motronic)-ról lehet szó.

Ha benzinszagot érzel egy katalizátoros autóban, az általában nem sok jóval kecsegtet; szerintem inkább így ne használd. Tolja bele a benzint oda, ahová nem kéne. Nem lennék meglepve, ha az olajszint felső nívó felett lenne benne (aminek egy jelentős része benzin).

Amit autodidakta módon meg tudsz nézni: van egy üresjárati és egy teljes terhelés kapcsolód is, mindkettőt csekkold le. Van két potmétered a légmennyiség mérőn, az egyik a befecskendező rendszeré, a másik a gyújtásé/csak egy van, az a befecskendező rendszeré. A kopogásérzékelő vezetéke árnyékolt; nincs rajta sérülés? A hőmérséklet érzékelő szintén zenész. A lambda szondád fűtött, azt ki tudod mérni, nem-e szakadt a fűtése.
Tüzelőanyag szűrőt cseréltél az elmúlt 30.000km alatt?
Akkumulátor fel van töltve?
Ha minden segédberendezést lekötsz, (klíma, szervó, stb.) akkor is "fogja" valami a motort?

No, eddig az idő pocsékolás és a vakon találgatás.

K-Jetronic-nál a beugró a rendszernyomás és a vezérlőnyomás mérése/tüzelőanyag szivattyú szállítási teljesítményének mérése. Ehhez kell egy min. 7-8Bar-ig mérő célműszer, amit már 60-70kHUF-ért be lehet szerezni, de bizonyos magyar aukciós oldalakon már 20-25kHUF-ért is vesztegetik.
Az alapjárati szelep működőképességének ellenőrzéséhez (és a CO beállításához is) a zárásszöget is mérni kell; műhelymunka (VAG 1367), de ennek szerintem nem sok köze van a témához.
Amire tippelni merek (ne legyen más!): A gyújtásnál a teljesítményfokozat ugyan már egybe van építve a trafóval , de a rendszer még elosztós. Tehát első körben én a két nem kiégett hengernél
-vagy gyújtáselosztó/gyújtókábel/pipa/kábelvég pipa/elosztó fedél hibára tippelek ---> gyújtástopic, van róla leírás tippekkel http://www.geree.hu/forum/viewtopic.php?f=7&t=37&start=160 (vagy 10 oldal)
-hőmérséklet jeladód elszállt ---> mivel olcsó én feltétel nélkül cserélném (melegen is a hideg dúsítási tényezőt tolja?)
-ebben a két hengeredben valami mechanikus huncutság van ---> kompresszió mérés
-ebben a két hengerben a befecskendező szelepek szórásképe/nyomástartása nem megfelelő ---->új szelepek
-szorul a vezérlődugattyúd ---->nagy szerencsével: visszaolvasol és NICRO 670-el megkínálod
-a tüzelőanyag mennyiség elosztó elkoszolódott/hibás; nem egyenletes a befecskendezett tüzelőanyag mennyiség hengerenként. (Az AC-t segédvezetékkel megtáplálod, minden szelepet beleteszel egy-egy PET palackba és kézzel mozgatod a torlótárcsát, a mennyiségnek illene egyenletesnek lennie + így a szóráskép is jól látható. Ha pisil, nem porlaszt, akkor gebasz van.) Az újabb alu mennyiség elosztók valamennyire szétszerelhetőek büntetlenül, a régebbi acél öntvények nem igazán.

A nagyon jó állapotú (95/98-as) motor egyenletesen 14Bar végnyomást tud produkálni (a 91*-esek 12-t), a kopáshatár 8Bar és két szomszédos henger között a különbség nem lehet nagyobb, mint (majd megnézem mennyi, ha nem lenne homogén) Bar.

Nem szeretnélek elkeseríteni, de én a helyedben megnézném a légmennyiség mérő házának VAG számát és elkezdenék kutakodni valami nem 400kHUF-os alternatívában. (a légmennyiségmérő potmétere szokott elszállni általában a leghamarabb, utána/közben jön a vezérlőnyomásszabályozó (az is arany áron van)) Sajnos nem lehet kölcsönösen egyértelmű megfeleltetést húzni a hibád és az általam megnevezett dolgok között. Ha szerencséd van, bejön. Ha nem, akkor -akár- minden egyszerre, amiket felsoroltam. Az viszont egyértelműen gazdasági totálkár kategória, hacsak nem vagy olyan autóbuzi, mint mi. Ebben az esetben alternatíva lehet alkatrész keresése az e-bay-en, a K-Jetronic-osítás, elektronikus befecskendező rendszer felszerelése, motorcsere, stb., ha szereted a verdád. De nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni!

*benzin oktánszáma

Mielőtt bármihez is hozzányúlnál, ajánlom, hogy olvasd végig ezt és a gyújtás topic ide tartozó részét!
Egy rossz mozdulattal, több kárt lehet csinálni, mint hasznot!


A hozzászólást 6 alkalommal szerkesztették, utoljára becseit 2014.08.11. 06:43-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.10. 22:25 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
Szabka írta:
Az alapjárat túlságosan is leesik, a motor gázadásra becsörög,


Lökjél már fel a youtube-ra egy videót mindezen dolgokról! (lehetőleg jó -hang- minőségűt)

Egyébként valóban egy K-Jetronic szakszervízzel járnál a legjobban, amiből nem sok van az országban...


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.11. 09:08 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
Szabka írta:
Sziasztok!

Lenne egy kis problémám egy Audi 100 c4-el. (2.3E quattro, 92-es, 133LE)

A következő hiba jött elő az autón.
Az alapjárat túlságosan is leesik, a motor gázadásra becsörög, 5ből 3 gyertya teljesen fehérre égve, 1 minimálisan fehér, 1 pedig fekete kormos, az autó egyszerüen nem bir menni, és mintha néha ki is hagyna egy-egy henger. Kipufogógáz erősen benzinszagú, fordulatot nehezen is veszi. Jellemzően üzemmeleghez közeli, üzemmeleg állapotban csinálja.
Nekem eddig idegen volt ez a ke jetronic rendszer, nem is tudom, hogy az lehet e a hiba forrása, vagy inkább a gyújtás környékén keresgéljek (előgyújtás, vagy aminek köze van hozzá). Még egy dolog, inkább kettő, ha az alapjárati motor csatiját lehuzom, magasabban tartja a fordulatot, de a csörgés megmarad. A lambdaszonda csatiját lehuzva semmi sem változik a motor viselkedésén.
Kérdesem szerintem egyértelmű, mi lehet a hiba? :)

A KE finoman szólva sem egy szerelők által kedvelt rendszer. Ettől függetlenül,
a fenti hozzászólásokon kívül én az alábbiakat tenném hozzá. Ha három henger
jó, és egyformára van kiégve a gyertya, és a másik kettővel van gond, akkor a
véleményem szerint nem egyforma mennyiségű üzemanyagot kapnak a hengerek.

Lehet, hogy tévedek, s akkor Becseit majd kijavít, de tudtommal a KE-Jet ugyan-
úgy, mint a K-Jet is, nem szabályozza hengerenként az üzemanyagot, tehát
mindenki egyforma mennyiséget kell(ene) kapjon. És ha az injektor nem zár
tökéletesen, zárt állapotában is enged, illetve nem a megfelelő nyomáson nyit,
okozhatja a leírt tünetet.

Feltételesen lehet még a kompresszióval is gond, amit a gyűrűkön kívül a kicsi
szelephézag is okozhat (már ha nem hidrotőkés a motor). De erről önmagában
nem gondolom, hogy ilyen tüneteket okozna; inkább csak más tünettel együtt
ront a helyzeten.

A csörgés pedig túl nagy előgyújtás tünete.

Az viszont, hogy egyszerűen nem bír menni, még más jellegű problémákat is
feltételez a túl nagy előgyújtás és a feltételezett injektorhibán kívül. Vagy
nagyon szegény a keverék, amiért már az érzékelők tucatjai lehetnek felelősek.
Vagy pedig brutálisan nagy, vagy iszonyatosan kicsi az előgyújtás. Ez utóbbi
viszont a csörgés miatt kis valószínűségű.

Összegezve, a leírás alapján itt óvatos becslés szerint is minimum kettő, de
inkább három, egymástól független hibát vélek kiérezni, amit viszont KE-Jet-
specifikus diagnosztika hiányában nem sok esély van felfedezni és orvosolni.
Egy alap-előgyújtás mérés és egy kompressziómérés az alap, anélkül nincs is
értelme tovább menni, de ezek is csak arra jók, hogy megállapítsa az ember,
hogy legalább ezek rendben vannak.

Ezeken felül igen hasznos volna egy fordulat-függő előgyújtást is mérni, és ez
már közel sem mindegyik autószerelőnél található meg. És ezek után lehet el-
kezdeni kipufogógázt elemezni, rendszernyomást mérni, az egyes injektorokat
kimérni, az érzékelők jeleit kimérni, stb.

És sajnos ott lóg a levegőben, hogyha az üzemanyagelosztó a beteg, akkor az
önmagában is 400eFt-os tétel...

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.11. 10:43 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.04. 22:08
Hozzászólások: 580
Azt hiszem a két sor amit leírtam ugyan azt a vég kifejletet eredményezi, konkrétan megfelelő háttér nélkül otthon nem javítható!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.11. 11:16 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
apajevics írta:
Azt hiszem a két sor amit leírtam ugyan azt a vég kifejletet eredményezi, konkrétan megfelelő háttér nélkül otthon nem javítható!

Ennyi.

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.11. 20:30 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
apajevics írta:
.... megfelelő háttér nélkül otthon nem javítható!


OFF: Akkor ide melyik hátteret javaslod: http://ingyen-hatterkep.hu/ ? :lol:


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.08.12. 09:45 
Offline
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2009.06.07. 15:21
Hozzászólások: 2886
Tartózkodási hely: Budapest
becseit írta:
apajevics írta:
.... megfelelő háttér nélkül otthon nem javítható!

OFF: Akkor ide melyik hátteret javaslod: http://ingyen-hatterkep.hu/ ? :lol:

Nem tudom, hogy másnak is segít-e, de mielőtt meghallom a félmilliós javítási összeget, az alábbi kép engem egy kicsit megnyugtatna... :lol:
http://ingyen-hatterkep.hu/free_wallpap ... 10&a=52838

_________________
– Geree –
Old School Fords Never Die!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.09.07. 22:28 
Offline
Avatar

Csatlakozott: 2013.12.21. 21:38
Hozzászólások: 903
Tartózkodási hely: B-A-Z
KE-Jetronic svájci kivitel 2.3literes KX motorkód 85kW katalizátor
Ezen is van fékszervónak vákuumszivattyú.

Jól látható a K-Jetronic bemelegedés szabályozó hiánya. Ezt váltja ki a kép bal alsó részén látható nyomásszabályozó.
A tüzelőanyag mennyiség elosztó villamos csatlakozása is szembetűnő -ezek a legnagyobb gyengeségei a cuccnak.
A fojtószelep ház mellett -motor felé- látható az alapjárati szelep - K-Jeten ez sincs.
Ezen a motoron is van kiegészítő vákuumszivattyú és kormány szervó is. Ellenben nincs rajta EGR szelep és a fogyasztásmérő/felkapcsolás jelző műszer sincs kiépítve.

Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: K-Jetronic (K-Lambda Jetronic, KE-Jetronic)
HozzászólásElküldve: 2014.09.18. 13:14 
Offline

Csatlakozott: 2014.09.18. 12:48
Hozzászólások: 2
Sziasztok, probaltam atnyallazni a neten fellelheto informaciokat, a ke jetronikkal kacsolatosan, mukodesi elv stb, bar az info nagyresze nemet amibol 0 vagyok, valamint angol amit kapizsgalok,(nagy orom h ratalaltam erre a forumra, ahol erdemben tudtok hozzaszolni a temahoz!) de arrol a problemarol ami nallam jelentezett meg nem is esik szo... egy 2 literel 16v audim van ACE motorkod 140 paci korul KE Jetronic... mechanikusan rendbe van a motor, frissen gyuruzve stb... az eloszto fej beallitasa elfogadhato, a motor szepen jar, minden ok, de...
A problema a kovetkezo:
-legjobb elmekeim szerint egy nem durva motor mosas utan jelentkezett..azert irom mert valoszinuleg kozre jatszhat..
Eloszor menetkozben jelentkezett egy minimalis rangatas, tarsulva a tura ora kegyetlen ingadozasaval...ami azt jelenti, hogy 3.ban stabilan 80-nal picit rangat, de a fordulatszam szokni kezd 1000-5000kozt...finom gazadas es a problema megszunik..

Telt az ido es egyre kellemetlenebb lett, hidegen, melegen, relantinban, egyenletes sebessegtartasnal, huzatasnal, mindig jelentkezik a problema... mintha valamilyen elektromos sokkot kapna, oly mertekben ingadozik a tura ora h efektiven nem is kovethetne a motor fordulatszama azt, es nem is turazodik kegyetlenul, inkabb rangat, alapjaraton ingadozik inkabb a fordulatszam.... de az erdekes hogy egy inditason belul elo sem jon, vagy hol igen hol nem.... nem folytonos a problema.
tester nem ad hibat, kozben kiakat az air flow potenciometer out of limit... meg a lambda sonda out of limit de torolheto a hiba es ritkan jon vissza, vakum csoveket ellenoriztem nem sziv farcsot, fujtam indito spret is a csovekre, hatha mutatja... de semmi, csereltem trafot is de semmi, minden kontaktot ellenoriztem, semmi, az elejen a problemat megoldotta ha levettem a potlevego adagolo csatlakozojat es visszadugtam, mostmar nem is reagal ra... ha van otletetek, vagy barmi meglatas orommel fogadom!


Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 330 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 33  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség